Crvena trava

Vian Boris

17,25 

Izdanje: Meandarmedia 2011
Cijena 130 kn
168 stranice
broširano, šivano

 

Vianova se originalnost u ovome djelu očituje u upisivanju egzistencijalne krize u okvire fantastike. Umjesto golemih ljestava, koje u mitovima čovjeku omogućuju pristup božanskome svijetu, Wolfov je stroj čudesan instrument povratka u sebe. Predočavanje intimnih sjećanja, drame osobnih kriza, parodirana psihoanaliza, putovanje kroz vrijeme i u onostranost, fantastični svijet Kvadrata, onirični ili anamnestički unutarnji svijet – upravo na toj se mješavini nadahnuća temelji sva novina “Crvene trave”, romana koji povezuje satiru i psihologiju, nudeći se kao tjeskobno, ali i humoristično samopreispitivanje. (…) Pritom ironično namiguje klasicima, od La Fontainea do Hugoa, preko de Musseta, a posebno snažno romanom odjekuje cijela kultura fantastičnog pisanja. Vian tako odmjerava snage s Lewisom Carrollom, a prisjeća se i dvaju romana H. G. Wellsa, Rat svjetova i Vremenski stroj.
Iz predgovora Gilberta Pestureaua (Boris Vian: OEuvres complètes, IV, Fayard, 2000).

With the support of the Culture Literary Translation Programme of the European Union
Djelo je objavljeno uz potporu Kulturnog programa za književne prijevode Europske Unije.

SKU: 9789533340012 Kategorija:

Opis

 

Author Picture

Vian Boris

10. ožujka 1920.

Boris Vian (10. ožujka 1920. - 23. lipnja 1959) od dvanaeste se godine morao boriti sa zdravstvenim problemima koji će ga koštati života u trideset i devetoj godini. Usprkos kratkom životu opterećenom krhkim zdravljem, Boris Vian uspio je postati inženjer, pisac, glazbenik, prevoditelj, pjevač i, sve do naših dana, simbol neukrotive slobode duha. Autor brojnih romana, prvi je uspjeh doživio pod pseudonimom Vernon Sullivan. Pod tim je imenom Vian napisao četiri romana: J'irai cracher sur vos tombes (Pljuvat ću po vašim grobovima), Les morts ont tous la même peau (Svi mrtvi su iste boje), Et on tuera tous les affreux i Elles se rendent pas compte, pretvarajući se da je “s američkog engleskog” preveo prethodno nepoznatog hard-boiled autora. Usprkos uspjehu kod publike, “Sullivanovi” romani otrpjeli su brojne napade moralista, a 1950. godine Vian je čak i osuđen zbog narušavanja javnog morala za prva dva naslova iz serije. Ali tek će romani potpisani Vianovim postati popularni: remek-djela L'Écume des jours (Pjena dana), L'automne à Pékin (Jesen u Pekingu), L'Herbe rouge (Crvena trava), L'Arrache-coeur(Srcoder), kao i priče skupljene u zbirkama Les fourmis (Mravci) te zbirka pjesama Je voudrais pas crever. Vianovo djelo puno je zaigranog nadrealizma, humanizma i onirizma koji svoga autora čine jednim od najvažnijih pojava francuske i svjetske književnosti 20. stoljeća.