-40%

Teme i motivi hrvatske fotografije

Koščević Želimir

Najniža cijena: 129,00 kn (17,12 €)
Snižena cijena: 77,40 kn (10,27 €)

Godina izdanja: 2016 Cijena: 129 kn Broj stranica: 143 broširano, šivano

 

Danas više nikomu ne pada na pamet da tzv. dokumentarnost Atgetovih fotografija smatra mjerilom vrijednosti. Ma koliko se kritika fotografije čvrsto držala nekih svojih interpretacijskih načela koja gotovo u pravilu opisuju ono što se na slici vidi, malo tko bi fotografiju Miljenka Horvata povezao s poetikom protokonceptualne skupine Gorgona, Franju Pommera s ozračjem bidermajera u Hrvatskoj, Tošu Dabca s Metro-Goldwin-Mayerom ili Mia Vesovića s duhom šezdeset osme. Tu se negdje i krije ključ razumijevanja fotografske slike koju medij proizvodi analognim ili digitalnim automatizmom, bez veze s konceptualizmom, bidermajerom, filmskom industrijom ili šezdeset osmom, odnosno s mnogo širim kontekstom od onog što ga medij može pružiti.

Ovdje se dakle napušta “kužniˮ medij, koji već ozbiljno prijeti zagađenju opće vizualne kulture, a prije negoli se krug dioramskog iluzionizma zatvori, valja preispitati koordinate koje ga određuju. Cilj je ove knjige i njezine opsežne bibliografije da promišljanje o statusu fotografske slike danas obogate još jednim ekološkim prilogom.

TEČAJ: 1 EUR = 7,53450 HRK SKU: 9789533341200 Kategorija:
Author Picture

Koščević Želimir

1939

Želimir Koščević (Zagreb, 1939) povjesničar je umjetnosti te muzejski savjetnik u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu. Bio je honorarni predavač Muzeologije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu (1975-1980 i 1989-1997), urednik za umjetnost 20.st. Enciklopedije likovnih umjetnosti. Savjetnik Biennala u Sao Paolu (1993, 1994). Član je ICOM-a i predsjednik Hrvatskog nacionalnog Komiteta ICOM-a (1996-2002) te član Izvršnog odbora Međunarodnog Komiteta za muzeje moderne/suvremene umjetnosti (CIMAM). Član je Slovenskog društva za estetiku i međunarodnog Udruženja likovnih kritičara (AICA). Predavao je u Mađarskoj, Njemačkoj, Austriji, SAD-u. Objavljene knjige: Ispitivanje međuprostora (Razlog, Zagreb, 1978), EXAT 51 (Galerija Nova, Zagreb, 1979), Muzeji u prošlosti i sadašnjosti (Muzejsko dokumentacioni centar, Zagreb, 1979), Zvonimir Lončarić (izdanje ULUPUH, Zagreb (monografija), 1981), Biennale u Veneciji i jugoslavenska moderna umjetnost 1895 – 1988 (izdanje Galerije grada Zagreba, Zagreb 1988), Julije Knifer (izdanje Galerije grada Zagreba, Zagreb, (monografija), 1990), Tošo Dabac (Zagreb (monografija)), Naša djeca (Zagreb, (monografija) 1994), Ivan Kožarić (Naprijed, Zagreb, (monografija) 1996), Ordan Petlevski - monografska studija (uz suradnju Sibile Petlevski, Tonka Maroevića i Valentina Dimitrovskog, Zagreb, Klovićevi Dvori, 1999), Ante Kuduz (Zagreb, (monografija) 2000), Fotografska slika – 160 godina fotografske umjetnosti (Zagreb, Školska knjiga, 2000), Nedovršene teme prošlog stoljeća, (Meandar, Zagreb, 2002), U fokusu – ogledi o hrvatskoj fotografiji (Školska knjiga, Zagreb, 2002), Kritike, predgovori, razgovori (Durieux, Zagreb, 2012), Teme i motivi hrvatske fotografije (MeandarMedia, Zagreb, 2916) Napisao je, osim knjiga, više od 500 studija, kritika i članaka u zemlji i inozemstvu. Autor je ili koaoutor mnogo izložbi i projekata u zemlji i inozemstvu.