Konteksti

Kovač Leonida

13,27 

God. izd.: 1997.
Broširano, šivano
136 str.

Posljednjih smo desetljeća svjedoci postojanja tzv. umjetničkih djela nesvodivih na kategorije slike, skulpture, fotografije i sl. Baš ta nemogućnost klasifikacije indicirane održivost reprezentacije. Nereprezentacijsko djelo ne smije se poistovjetiti s apstraktnim djelom, jer, podefiniciji, apstrakcija je redukcija označenog koje je postojalo prije, i u djelu je (sada) odsutno.

Za razliku od apstraktnog, nereprezentacijsko djelo ne reprezentira ništa, niti išta nanovo imenuje, stoga što ono ne posjeduje prethodnu inkarnaciju, niti prijašnju prisutnost. Ne-reprezentacija tako postoji kao čista prisutnost, kao proizvodnja, točnije, prezentnost odsutnosti stvari. Naravno, odsutnosti iz svijeta riječi, iz jezika, sustava označavanja, iz zakona, odsutnosti stvari iz slike svijeta.

SKU: 9789536181483 Kategorija:

Dodatne informacije

Dimenzije 12,5 × 20 cm
Author Picture

Kovač Leonida

1962

Leonida Kovač (Split, 1962) godine 1986. diplomirala povijest umjetnosti i arheologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu te magistrirala na istom fakultetu 1991. godine. Od 1982-1987. kao vanjska suradnica Instituta za povijest umjetnosti sudjelovala u nekoliko znanstveno-istraživačkih projekata. Od 1987. do 1993. zaposlena u Regionalnom zavodu za zaštitu spomenika kulture u Zagrebu, u stručnom zvanju viša konzervatorica. Od 1993. zaposlena kao kustosica Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, trenutačno u zvanju viša kustosica. Od 1994. godine članica Hrvatske sekcije AICA-e, a od 1997- 2003. tajnica te strukovne udruge. 2002. na Generalnoj skupštini u Parizu izabrana za potpredsjednicu Međunarodne udruge likovnih kritičara (AICA), 2001. tematski artikulirala i organizirala Godišnji kongres Međunarodne AICA u Hrvatskoj. Izbornica je 2002. godine Hrvatske izložbe na Međunarodnom biennalu suvremene umjetnosti u Sao Paulu, a 2003. povjerenica i kustosica izložbe u Hrvatskom paviljonu na 50. venecijanskom biennalu. Od 2002. članica komisije za likovnu djelatnost Gradskog ureda za kulturu Zagreb. Od 2003. članica Upravnog vijeća Fundacije Ivana Meštrovića, te Povjerenstva za polaganje stručnih ispita za muzejska zvanja pri Ministarstvu kulture RH. Od 2004. predavačica na poslijediplomskom studiju Povijesti umjetnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Objavila je sljedeće knjige: Konteksti (Meandar, 1997), Edita Schubert (Horetzky, Zagreb, 2001), Kodovi identiteta (Meandar, Zagreb, 2001), Goran Petercol: Radna monografija (s Gregorom Podnarom i Ivanom Sajko, Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb, 2002), Relacionirane stvarnosti, (Meandar, Zagreb, 2006).